open opleiding

Wat kan ik voor jou betekenen?

Reflectie IS wat kan ik voor jou betekenen

Hoe klantgericht communiceren?

Stel je voor: alle klanten zijn tevreden over je klantenservice. Allemaal. Geen beklag achter je rug, enkel complimenten. Want “wow, op een mum van tijd staan ze klaar met een oplossing.” En “wow, ze begrijpen echt wat ik wil.” De klanten voelen zich gezien en gehoord, erkend in hun gevoelens. En vooral: geholpen met hun vraag. Nu, hoe groot is de kans dat de klanten zo over jouw service praten? Groot, klein, onbestaande? Na onze tweedaagse training: 100 procent!


Want we leggen je blinde vlekken bloot. Waar schiet je tekort in het klantencontact? Hoe pak je klachten aan? Hoe ontdek je de behoeften van de klant? Of hoe krijg je de klant zover om de factuur op tijd te betalen? We oefenen samen tien kerncompetenties en concrete tips richting klantgerichte communicatie. Zodat de klant opnieuw helemaal centraal staat. Doel? Een uitstekend resultaat op je volgende tevredenheidsenquête.



Wat je concreet oefent tijdens onze training?















  • Het belang van een uitmuntende productkennis zonder je informatie af te ratelen. 
  • Hoe je meer enthousiasme en goesting laat zien.
  • Hoe je positiever denkt over de klant. Want hoe je met de klant communiceert, wordt bepaald door hoe je over de ander denkt.
  • Hoe je de focus verlegt bij een klantencontact. Van het probleem naar een mogelijke oplossing.
  • Hoe je tijd maakt en inspeelt op de leefwereld van de klant.
  • Hoe je helder en duidelijk communiceert met de klant.
  • Hoe je de voornaamste communicatievalkuilen met klanten vermijdt.
  • Hoe je de behoeften van de klant ontdekt en daarop inspeelt.
  • Hoe je zegt wat je doet en doet wat je zegt. Als het niet lukt: snel en transparant communiceren.
  • Hoe je klachten niet persoonlijk neemt maar met empathie reageert en een oplossing zoekt.
  • Hoe je de leiding neemt en behoudt tijdens een klantengesprek.
  • Hoe je op een constructieve manier zegt dat iets niet kan.
  • Hoe je gepast omgaat met verbale en fysieke agressie.
  • Wat je kan doen om een wow-ervaring te creëren.

Praktische info

Datum: 


Beschikbare data:


donderdag 26 juni 2025 


OF


vrijdag 19 september 2025 regio Gent


Tijd: 9:00 - 17:00 uur


Prijs: € 600 (excl BTW) 


Locatie: regio Gent 


Inclusief cursusboek, broodjesmaaltijd, tussendoortjes & drinken

Ik schrijf me in voor deze training
Trainingsdata 
Broodjesmaaltijd
Frederik Imbo 2023 2

Trainer: Frederik Imbo

Frederik Imbo richtte in 1999 Imboorling op. Hij verdiepte zich jarenlang in verbindende communicatie, o.a. in de VS bij de grondlegger van Geweldloze Communicatie Marshall Rosenberg. Zijn TEDx talk ‘How not to take things personally’ is met 16 miljoen views de meest bekeken Belgische TEDx talk ooit en staat op de 21e plaats wereldwijd.